Madder Mortem interjú

Madder mortem photo lowNemrégiben lehetőségünk nyílt rá, hogy miniinterjút készítsünk a Madder Mortem angyali szépségű szupermodelljével, Agnete-vel. A Mennybéli hatalmak kérésére csupán 4 kérdést húzhattunk elő farzsebünkből, s mi elhatároztuk, hogy a lehető legérdekesebb, az új lemez szöveg- és zenei világának megértését leginkább szolgáló kérdőmondatokat lihegjük a telefonba a tengernyi előre összeírt közül. A kérdések és a rájuk adott válaszok ezek voltak:

-Van olyan zenekar vagy nóta, ami annyira ciki, hogy sokan megbontránkoznának, ha megtudnák, hogy kedveled? -Talán a Europe. Az újjálalakuló turnéjuk itteni koncertjén, ahol magunkból kivetkőzve, önfeledten sikítoztunk és csápoltunk az első sorban, kívülről például meglehetősen riasztóan festhettünk. Épp a Desiderata album felvételei közben történt mindez, ami tudvalevőleg egy meglehetősen zord anyag. Jókora kontrasztot jelentett a délelőtti és az esti programunk között, hogy reggel a stúdióban még mintha egy temetésen lettünk volna, este pedig már önfeledtem énekeltük, hogy "Keep on walking that road and I'll follow...". Bizonyára megbotránkozást keltene párakban, ha tudomást szereznének minderről.
-Örömmel segítünk a terv megvalósításában. Tudvalevő, hogy nagy Mike Patton-rajongó vagy. Voltál már az újjálakuló turné bármelyik állomásán? Egyáltalán mennyire hozott izgalomba a dolog? -Voltam és természetesen imádtam. Kicsit újból tinédzsernek érezhettem magam. Persze felnőttként már nyilván nem lehetett ugyanaz az érzés, mint 15-16 évesen, mikor az Incubus-szal nálunk jártak még 1992-ben. Patton minden egyes projectjét azért nem csípem, ettől függetlenül, amibe belefog, jobbára érdekes végeredményt szül. Mindig újabb és újabb irányból közelít a zene felé, kísérletezget, s ez jó. A Tomahawk-ot pl. nagyon szeretem. A Peeping Tom-lemezt is.
-A The Riddle Wants To Be-ben jól hallom, hogy van némi Enya hatás? -Az igazat megvallva nem sűrűn hallgatom őt, de ahogy visszaemlékszem, az első lemeze, amivel berobbant, mintha tetszett volna. Az énekhangzás nagyon profi, ezek a nagyívű, hátborzongató kórusok egészen lenyűgözőek. Azt hiszem, sejtem, melyik részre gondolsz egyébként (énekli), de szerintem az inkább barokk ihletésű lehet. BP és én masszív Bach-kúrán nőttünk fel, rengeteg klasszikus zenét hallgattunk. Sőt, még jódliztunk is.
-Egy jódlimetál lemez akár még érdekes is lehete tőletek. -Egyszer azt álmodtam, hogy az Octoberfest-en játszunk. Ki tudja, akár még valóra is válhat a dolog a nem is oly távoli jövőben.
-Most jött ki az új clipetek, tudnál mesélni róla valamit? -Ne haragudj, de lejárt az időnk!

 
süti beállítások módosítása